Volk – A Telihold hírnöke » Blog Archive » Richard Blake: Róma – Az összeesküvés


 

Hungarian not being a language with which I have the faintest acquaintance, I fed this into Google Translate. Google doesn’t seem to know much more Hungarian than I do. I get the idea, however, that this is a very appreciative review of one of Mr Blake’s novels.SIG

A könyv kinézete:

Nézd meg jól itt bal oldalt a képet. XD Egyébként nálam sokat számít a borító és meg kell mondjam, ez nagyon tetszett. Én könyvtárból kölcsönöztem és így sajna egy picit kopott volt (meg pár lap már kiszakadt belőle). Egyébként 550 oldal körül van… Ja és egy dolgon nevettem egy jót! A lapok oldalszámozásánál egy  kis denevér embléma van, pedig totál nem ilyesmiről szól a könyv… :DSzerencsére nem miniatürizált betűvel nyomtatták, így amikor a tűző nap az arcomba sütött, akkor is tudtam olvasni.


“Egy titkos társaság elárulja Rómát…
Egy ember felfedi a titkot…
A birodalom sorsa eldőlt…”

Fülszöveg:

Az Úr 609. éve. Rómát háborúk és járványok sújtják, a bizánci császár és a pápa között folyó hatalmi harcok emésztik. Ebben az ingoványos helyzetben érkezik Angliából az Örök Városba az ifjú Alarik, egy misszionárius segítőjeként. Apját megölték, örökségét kisajátították, szerelmétől elszakították – ő pedig egy eretnek összeesküvésbe keveredik, végzetes következményekkel.
Árulás, gyilkosság, felségsértési per, a háttérben pedig Róma, dicső múltjával és toprongyos jelenével.

Richard Blake RÓMA című trilógiája a történelem egyik legsötétebb, legkegyetlenebb és legdicsőbb korszakába vezet; filmszerűen láttatva egy birodalom felvirágzását és bukását. Róma, ahogy sosem láttad még.

Spoiler!

  • Oké, a felénél már kapiskáltam, hogy Lucius is benne van valahogy a dologban, de azért nem gondoltam hogy ennyire…
  • Nagyon nem tetszettek a slashes részek, csak azért nem tettem le a könyvet, mert inkább utalásként volt feltüntetve. Azért igazán ráírhatnák a borítóra, hogy ilyesmi is található a könyvben.
  • Az utolsó 50 oldalon megint felpörögtek a dolgok és hát én egy picit más befejezésre vágytam… Luciust milyen hirtelen ölte meg Alarik.
  • A kincstárnokatya nekem egész végig nagyon unszimpatikus volt a lekezelő modorával, de szerencsére a végén mindenre fény derült.
  • Ahh, a Félszeműt olyan jól beleépítette a történetbe! Mindenre gondolt volna az ember, csak arra nem, hogy a kincstárnokatya embere. :)
  • Még azok a vécés jelenetek voltak nagyon undorítóan leírva. *bloah* Ecetes szivacs… De ha már itt tartunk akkor a csatornarendszerről is igen sokat írt a szerző… XD

Spoiler vége.

Kedvenc személyek: Marcella és a Félszemű.

*.*.*.*.*.*.*.*.*.*

A szerzőről:

Richard Blake egyetemi tanár, történész, rádiós és író. Jelenleg Kent-ben él. A Róma – Az összeesküvés az első regénye.

*.*.*.*.*.*.*.*.*.*

A könyv értékelése: (1-5; 5 a legjobb)

3 pont

Én bizonyos utalásokért (spoilerben kifejtettem) nem voltam oda… Még nekem is nagyon trágár és khm… durva volt a kifejezésmódja. Nyilván abban az időben így beszéltek, de nekem a gyomrom így se vette be… Maga a történet az tetszett, összeszedett volt. Néha olyan érzésem támadt, mintha egy Sherlock Holmes detektívregény elődjét olvasnám. A pontokat azért is kapta, mert szép volt a borítója (L) és mert erről a korszakról igencsak kevés regény olvasható.

Nem akarok többet dumálni a könyvről, utána lehet nézni neten/könyvesboltban, ha érdekel. Én csak a magánvéleményemet osztottam meg. :D

Volk – A Telihold hírnöke » Blog Archive » Richard Blake: Róma – Az összeesküvés

2 responses to “Volk – A Telihold hírnöke » Blog Archive » Richard Blake: Róma – Az összeesküvés

  1. Ozuladogalog progalogu zly pies a psy also-zly, mobadolugogi scroggi-Nazi i fascisti-losty-deddy. Righty-righty. Booki-ozunogiak, bever-the-less, und himmelfarben-bayer-IG, noldyfolgenden-praemunire, ist nembutal-warfarini-gut.

    So ist tahiti-panti-tanga-globulinapot underberg.